معاون وزیر راه خبر داد:

۲۱۰قطارفوق العاده برای جابجایی زائران اربعین، تعبیه ریل باس مجانی

۲۱۰قطارفوق العاده برای جابجایی زائران اربعین، تعبیه ریل باس مجانی

ایزو وب: مدیرعامل شركت راه آهن اظهار داشت: ۲۱۰ رام قطار فوق العاده برای جابه جایی زائران اربعین پیش بینی شده كه نیمی از آنها تا كرمانشاه و نیمی دیگر تا خرمشهر تردد می كنند.



به گزارش ایزو وب به نقل از مهر، سعید محمد زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برای برگزاری مراسم اربعین ۲۱۰ قطار فوق العاده برنامه ریزی كرده ایم.
وی افزود: نیمی از این قطارها برای مسیر تهران به كرمانشاه و بعد از آن به صورت تركیبی تا مهران زائران را جابه جا كرده و زوار اربعین می توانند در خاك عراق هم از مهران تا نجف به مسیر خود ادامه دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: نیمی دیگر از قطارها تا خرمشهر مسافران را حمل كرده اند و از خرمشهر تا شلمچه قطارهای ریل باس ۲۴ ساعته زائران را مجانی جابه جا می كنند.نیازمند خرید ۶۰۰ لكوموتیو و ۲۸ هزار واگن باری هستیممدیرعامل شركت راه آهن اظهار داشت: برای توسعه حمل و نقل ریلی و رسیدن به هدف مذكور در برنامه ششم، نیاز به خرید ۶۰۰ دستگاه لكوموتیو و ۲۸ هزار واگن باری داریم.وی با تشریح سرمایه گذاری در حوزه صنعت ریلی اظهار داشت: بخش حمل و نقل ریلی سالانه ۱.۲ میلیارد دلار صرفه جویی مصرف سوخت دارد كه در حوزه مسافری به تنهایی برای هر نفر ـ سفر در بخش قطارهای حومه ای ۸۰ سی سی صرفه جویی در مصرف سوخت به دنبال خواهد داشت.وی با اشاره به اینكه در حومه تهران سالانه ۱۰۰ میلیون نفر ـ سفر انجام می شود، اضافه كرد: می توانیم بخش مهمی از این تردد را به بخش ریلی منتقل نماییم.معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی بسته های تشویقی مختلف برای سرمایه گذاران در حمل و نقل ریلی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برای تشویق سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی، مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه شده است.محمدزاده با اشاره به تلاش شركت راه آهن برای افزایش بهره وری و صرفه پذیری اقتصادی سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی همچون در بخش پارك لجستیك ها خاطرنشان كرد: یكی دیگر از اقدامات تشویقی در قانون برای توسعه حمل و نقل ریلی، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است كه می توانیم بر طبق این ماده، درآمد حاصل از صرفه جویی سوخت را بعنوان تضمین سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار دهیم.وی با اشاره به اینكه هر یك میلیارد تن كیلومتر ریلی در سال، صرفه جویی ۲۰ میلیارد دلاری در مصرف سوخت به همراه دارد، اضافه كرد: شبكه ریلی ما سالانه ظرفیت پذیرش حداقل ۲۰ میلیون تن بار ترانزیت ریلی را دارد ضمن اینكه برای توسعه صنعت ریلی در بخش باری، ۶۰۰ دستگاه لكوموتیو و ۲۸ هزار واگن باری نیاز داریم.محمدزاده تصریح كرد: شركت راه آهن برای آنكه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه های ریلی كه توجیه اقتصادی ندارد مانند قطار حومه ای افزایش یابد، به دنبال مدل جدید سرمایه گذاری است كه همچون اینها مقرر است خرید خدمت سرمایه گذاری در قطار حومه ای تضمین شود؛ حتی به دنبال آن هستیم تا بهره برداری از شبكه ریلی را هم به بخش خصوصی عرضه دهیم.وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص نحوه محاسبه مطالبات و بدهی های شركت بهره بردار حمل و نقل ریلی با شركت راه آهن اظهار داشت: رقم طلب راه آهن از شركت رجا بالای ۵۰۰ میلیارد تومان است كه این رقم از تهاتر بدهی ها و مطالبات راه آهن و رجا با یكدیگر به دست آمده است اما ما در جهت پشتیبانی از سرمایه گذاری راه آهن از بخش خصوصی، صرفاً ظاهر قضیه را رعایت كرده و فشار حقوقی به رجا برای پرداخت بدهی های خود نمی آوریم.مدیرعامل شركت راه آهن اضافه كرد: در سال ۹۶ بیشتر از ۸۵۰ میلیارد تومان شركت راه آهن در حوزه مسافری هزینه كرده است كه عمدتاً به صورت سوبسید پنهان از محل عدم دریافت حق دسترسی از شركت های ریلی ِمسافری، این رقم هزینه شده است.محمدزاده در مورد واگذاری واگن های باری ناسالم و قراضه در بورس كالا بعنوان آهن قراضه اظهار داشت: شركت راه آهن به هیچ عنوان واگن های سالم را در بورس كالا عرضه نكرده است و هر آنچه در این بورس به فروش رفته، واگن های قراضه و مخروب بوده است.

1397/07/29
13:33:35
5.0 / 5
203
تگهای خبر: اقتصاد , بورس , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
ایزو وب
ISO Web