راهکار فروش بیشتر خودرو های چینی در اروپا

راهکار فروش بیشتر خودرو های چینی در اروپا

ایزو وب: خودروسازان چینی با خودرو های برقی پنج ستاره فروش بیشتری در اروپا را هدف قرار داده اند.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، سازندگان خودرو های برقی چینی، هدف خودرا برای جلب رانندگان اروپایی و مشتریان شرکت های بزرگ با خودرو های مقرون به صرفه تر که دارای رتبه بندی های ایمنی بالا و خیلی از خاصیت های با تکنولوژی بالا هستند، تعیین کرده اند.
در چند ماه گذشته، چندین خودروی برقی چینی رتبه بندی پنج ستاره برنامه ارزیابی خودرو های جدید اروپا (NCAP) را دریافت کرده اند. برایان گو، رییس شرکت اکسپنگ، سازنده خودرو های برقی چینی اظهار داشت: همه سازندگان چینی خودرو های الکتریکی می خواهند به رتبه بندی پنج ستاره برنامه ارزیابی خودرو های جدید اروپا دست یابند تا در بازار اروپا رقابتی تر باشند. متیو اوری، عضو هیئت مدیره Euro NCAP و افسر ارشد تحقیقات راهبردی شرکت Thatcham Research، اظهار داشت: سازندگان چینی خودرو های برقی متوجه شده اند که ایمنی بخش فوق العاده مهمی در پروسه فروش بازی می کند.
رتبه بندی های پنج ستاره به عنوان کلیدی برای غلبه بر نگرانی های باقی مانده اروپا در مورد کیفیت خودرو های ساخت چین، بعد از شکست های وحشتناک تست تصادف در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ این تصور را ایجاد کرد که خودرو های چینی ناامن هستند.
بسیاری می خواهند برای دستیابی به اهداف پایداری به سرعت به خودرو های برقی روی بیاورند اما شرکتها برای به دست آوردن خودرو های برقی کافی در اروپا با مشکل مواجه گشته اند برای اینکه مشکلات زنجیره تامین زمان انتظار برای برخی مدلها را به بالای ۱۲ ماه رسانده است. تقاضای بالا برای خودرو های الکتریکی در بین کمبود زنجیره تامین به خودروسازان اروپایی این امکان را داده است که قیمت خودرو های الکتریکی را بالا برند.
شرکت مشاوره خودرو فرانسوی اعلام نمود که حدود ۱۵۵ هزار خودروی ساخت چین در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ در اروپا فروخته شده است که معادل ۱.۴ درصد از بازار است. شرکت های چینی در راه رسیدن به ۱۵۰ هزار خودرو امسال هستند که حدودا دو برابر ۸۰ هزار فروخته شده در سال ۲۰۲۱ است. تقریباً نیمی از خودرو های چینی فروخته شده خودرو های برقی بودند که به آنها سهم ۵.۸ درصدی از بازار خودرو های تمام الکتریکی اروپا را می دهد.
جمل تاگانزا، معاون شرکت مشاوره خودرو فرانسوی اظهار داشت که تمام خودرو های چینی فروخته شده در اروپا ظرف چند سال خودرو های الکتریکی بوده و مدلهای ارزان تری در راه خواهند بود. همین طور تا سال ۲۰۳۰ خودرو های برقی ۴۰ درصد از فروش خودرو های جدید اروپا را می سازند و برندهای چینی با فروش بین ۷۲۵ هزار تا ۱.۱۶ میلیون خودرو، بین ۱۲.۵ تا ۲۰ درصد از این بازار تمام الکتریکی را تشکیل خواهند داد.
طبق گزارش رویترز، پژوهشگران اظهار کردند: آنچه را که ممکنست فکر کنید چینی به مفهوم کیفیت پایین تر یا عملکرد ایمنی پایین تر است را فراموش کنید. حالا کیفیت آنها بهتر از سایرین است. مایکل شو، مدیر عامل بی وای دی اروپا اظهار داشت که بی وای دی سه خودرو را در چند بازار اروپایی عرضه می کند و مدلها و بازارهای بیشتری را در سال آینده اضافه خواهدنمود که همگی باید دارای رتبه های ایمنی بالا باشند.



1401/08/30
10:27:15
5.0 / 5
209
تگهای خبر: آینده , بازار , تكنولوژی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
ایزو وب
ISO Web