ایجاد پلتفرمی برای كاهش هزینه راه اندازی استارتاپ ها

ایجاد پلتفرمی برای كاهش هزینه راه اندازی استارتاپ ها

به گزارش ایزو وب دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق اندازی پلت فرم این ستاد برای عرضه خدمات تخفیفی به شركت های دانش بنیان اطلاع داد و اظهار داشت: این پلتفرم، خدمات مورد نیاز یك شركت دانش بنیان یا خلاق را در بدو تاسیس تا ۵۰ درصد می كاهد.


به گزارش ایزو وب به نقل از ایسنا، مهدی محمد در «مختص معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» كه در «نخستین نشست آشنایی با خدمات برنامه توسعه زیست بوم شركت های خلاق و دستگاه های اجرایی همكار» برگزار شد، با بیان این كه شركت‎ های دانش بنیان و خلاق برای شروع كار خود، هزینه هایی دارند كه ما در این پلت فرم سعی كردیم هزینه ها را كاهش دهیم و راه اندازی كسب و كارهای این چنینی را تسهیل نماییم، تصریح كرد: پلت فرم مورد نظر تا دو هفته آینده به صورت رسمی كار خویش را آغاز می كند. در این سایت، سرویس هایی بر مبنای سطح بلوغ استارتاپ ها عرضه می شود تا از این طریق هزینه های راه اندازی خویش را تا ۵۰ درصد كاهش دهند.
به قول دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهانه شكل گیری ستادهای توسعه فناوری تسهیل فضای كسب وكارهای جدید در كشور است. این سایت هم با همین هدف و مبتنی بر توسعه زیست بوم فناوری و كارآفرینی ایجاد می شود.
محمدی با بیان این كه هم اكنون بیشتر از ۶۰۰ شركت خلاق در كشور شناسایی شده است كه معتقدم تعداد واقعی این شركت ها بسیار بیشتر از این رقم است، اظهار نمود: صنایع خلاق حول محور افرادی با قدرت ذهنی بالا و خلاق می چرخد كه این افراد توانایی بالایی در خلق ثروت و ایجاد تغییرات اساسی در اقتصاد كشورها دارند.
به اعتقاد دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همه شركت هایی كه مولفه های نوآورانه ای در مدل كسب وكار خود عرضه می كنند، جزو شركت های خلاق محسوب می شوند. با این تعریف تعداد این شركت ها بسیار بالاتر از عددی است كه به صورت رسمی اعلام شده است.
محمدی با اشاره به روند پذیرش خلاق بودن شركت ها در ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: ما در ستاد بین ۳ تا ۵ روز كاری شركت های متقاضی خلاق بودن را پذیرش می نماییم و به مولفه های نوآورانه آنها در راه اندازی كسب وكار توجه داریم.
محمدی با بیان این كه هر شركتی كه مدل جدیدی برای پول درآوردن عرضه كند یعنی خلاق است و این شركت را بعنوان یك شركت خلاق در ستاد پذیرش می نماییم، اضافه كرد: شركت ها برای توسعه كسب وكار خود باید قدرت ریسك بالایی داشته باشند و از سرمایه گذاری های خطرپذیر استقبال كنند. اگر این شركت ها بازار بین المللی و داخلی را به خوبی بشناسند، درصد موفقیت كار آنها افزایش می یابد.



1398/09/12
21:50:11
5.0 / 5
1482
تگهای خبر: آینده , اقتصاد , بازار , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ایزو وب
ISO Web